Lampy przednie lub, innymi słowy, reflektory samochodowe to najważniejsze elementy oświetlenia samochodu. To dzięki nim kierowca po zachodzie słońca jest w stanie widzieć, co znajduje się przed samochodem i jest go w stanie bezpiecznie prowadzić. W obecnie produkowanych samochodach występuje 5 podstawowych typów lamp przednich. Są nimi reflektory:
- Halogenowe — to najstarszy tym reflektorów montowany w obecnie produkowanych samochodach. Pierwsze lampy halogenowe pojawiły się już w latach 60. XX wieku. Światło generowane przez żarówkę halogenową ma ograniczoną moc i lekko żółtą barwę, przez co to jak oświetla drogę przed samochodem, pozostawia sporo do życzenia. Reflektory halogenowe mają też swoje zalety. Powszechność tego typu lamp sprawiła, że żarówki halogenowe są produkowane masowo, przez co są tanie i można je znaleźć na każdej stacji benzynowej, większym markecie czy sklepie z częściami samochodowymi.
- Ksenonowe — ten typ lamp był prawdziwą rewolucją i znakiem marek premium, kiedy to pojawił się na rynku w katach 90. XX wieku. Lampy ksenonowe eliminowały bowiem wady lamp halogenowych. Dawały znacznie mocniejszy słup światła o znacznie jaśniejszej, lekko niebieskiej barwie. Z drugiej strony ich wadą była znacznie wyższa cena. Dziś lampy ksenonowe stają się głosem przeszłości, ponieważ lampy, które opiszemy w kolejnym podpunkcie, również eliminują wspomniane wady, a są przy tym znacznie tańsze i bardziej wytrzymałe.
- LEDowe — ten rodzaj lamp wykorzystuje w pełni zalety żarówek LEDowych, które to są tanie, wytrzymałe, dają praktycznie idealnie białe światło i przy tym wszystkim są kompaktowe i zużywają mało prądu.
- LED-y matrycowe — to rodzaj lamp LEDowych, które są w stanie kierować strumieniem światła. To w połączeniu z inteligentnym systemem analizowania drogi przed samochodem pozwala oświetlać tylko wybrane części jezdni i pobocza. Dzięki temu LEDy matrycowe są w stanie świecić daleko, kiedy to możliwe, a jednocześnie nie oślepiać innych kierowców.
- Laserowe — działają podobnie do LEDów matrycowych, przy czym wykorzystują lasery. Dzięki temu są jeszcze bardziej oszczędne, a co więcej są w stanie wyświetlać komunikaty przed samochodem, działają więc bardziej jak inteligentne rzutniki, a nie lampy.